dimecres, 4 de novembre del 2015

PRAXIAS DE OTOÑO

TRABAJAMOS LAS PRAXIAS CON ALUMNOS DE I5: 

Hoy hemos estado trabajando los sonidos con los alumnos de 5 años. Hemos empezado con las praxias y hemos aprovechado el tema del otoño.

Y os preguntaréis: ¿Qué son las praxias?, pues se trata de movimientos organizados, con dificultad variada, que se realizan para pronunciar correctamente los diferentes fonemas.

En este caso hemos estado con los niños trabajando las praxias del lenguaje, ejercitando los movimientos de los labios, la lengua, los músculos cercanos de la boca, la mandíbula y el velo del paladar. Hay que decir que no todos los niños pueden realizar todos los fonemas a la misma edad, por ejemplo en el caso del rotacismo o dificultad para pronunciar la "r". La articulación de este sonido requiere una gran agilidad y coordinación de la lengua muy precisa y compleja que se suele adquirir a los seis años. 


4 comentaris:

  1. No sabia què eren les pràxies. Gràcies per l'aclariment, Gemma. El vídeo, a més, és ben bonic ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Toni. Jo tampoc ho coneixia, ho vaig aprendre gràcies a la psicopedagoga del centre.

      Elimina
  2. Aquest exercici de practicar les pràxies entenc que s'ha de fer amb tots els alumnes d'EI5 junts oi? No només amb aquells que tinguin alguna dificultat diagnosticada? M'ha semblat molt interessant i per indigar una mica més amb el tema i veure si ho puc aplicar també a la meva aula m'agradaria saber una mica més a fons com dugueu a terme aquesta activitat. Moltíssimes gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La psicopedagoga del centre i jo, ho vam fer amb totes les classes de EI5 junts, els hi va encantar! Vam utilizar el vídeo per iniciar la classe, nosaltres feiem de models i els alumnes ens seguien. Es tracta d'una activitat introductòria per a continuació treballar amb els alumnes un Programa d'estimulació del llenguatge que està duent a terme la psicopedagoga amb tots els alumnes de 5 anys. Jo també ho vaig trobar molt interessant.

      Elimina